Wilt u ook werken bij een buitenlands contactcenter?

1. Wat houdt het werk bij een contactcenter in?

Grote contactcenters in Europa zijn doorlopend op zoek naar Nederlandstalige werknemers. Er is dus veel werk! Het gaat vooral om niet-commerciële banen op mbo-niveau. Zoals ‘medewerker klantenservice’ of ‘helpdeskmedewerker ICT’. Sommige bedrijven bieden doorgroeimogelijkheden. Op de werkvloer wordt Engels gesproken. U wordt aangenomen voor minimaal 1 jaar.

Gerelateerde artikelen

2. Wat voor ervaring moet ik hebben om dit werk te kunnen doen?

EURES-adviseur Erdal Egin: ‘Dit werk is voor veel mensen geschikt. Het maakt niet uit of u 20 of 55 bent: leeftijd speelt geen rol. De werkgevers vinden bepaalde eigenschappen belangrijker dan opleiding. Zij willen graag dat u vriendelijk, behulpzaam en stressbestendig bent. U moet goed zijn in de Nederlandse en Engelse taal. Het is ook belangrijk dat u overweg kunt met programma’s als Word en Excel. Relevante werkervaring is een pre.’

3. Waar moet ik rekening mee houden als ik in het buitenland wil werken?

Nusaniwe geeft als tip om minder kritisch te zijn op de inhoud van het werk. ‘Er is heel veel werk in het buitenland, maar je komt ook snel terecht bij werk dat bijna iedereen kan doen. Leg de lat iets lager. Vanuit daar kun je namelijk wel doorgroeien!’ Houd ook rekening met cultuurverschillen en bereid u goed voor. Op werk.nl vindt u daar veel informatie over.

4. Wat kan EURES voor mij doen?

Bent u op zoek naar een baan in Europa? UWV wijst u de weg naar werk in Europa samen met EURES. Dit is het netwerk voor mobiliteit op de Europese arbeidsmarkt. In deze video wordt uitgelegd wat EURES voor u kan doen.

Gerelateerde artikelen